Signatur Britten Toftarp
  • start
  • OM
    • policys
  • WOW Faktor
  • Timbanken
    • digitalisering
    • storytelling
    • marknadsföring
  • Jobbexempel
  • www.onlineskola.com
  • Kontakt
Bild

En hemsida som lockar min målgrupp

Bakom 2be - Stresshantering & kommunikation hittar vi Marie Bremström, diplomerad Body Harmonyterapeut och Yogalärare med studio i Falkenberg. Marie kontaktade mig för att få hjälp att hitta nya företagskunder genom en förändring av hemsidans utseende och innehåll. Hon ville även kunna ta emot anmälningar från privatpersoner till yoga- och dansklasser på ett
​enkelt och smidigt sätt utan löpande och kostsamma lösningar. 

Responsiv & Interaktiv

Marie hade en hemsida sen tidigare men vi valde att starta en helt ny websida på ett webhotell som jag gärna jobbar med. Sidan skalas automatiskt efter besökarens enhet och är då s.k. responsiv. 

Filmer, bilder & en egen Youtubekanal

Maries innehåll lämpar sig utmärkt för filmmediet så här har vi jobbat mycket med att skapa enkla filmer som kommunicerar hennes budskap. Bilder på Marie fanns tagna av fotograf sen tidigare och sedan har jag tagit bilder vid oika tillfällen. Vi startade även upp en enkel Youtubekanal där filmerna taggas och publiceras för att nå ut bredare.

Anmälan och betalning med Paypal

Vi ville få till en enkelt admin av kurserna utan att behöva köpa in dyrabara lösningar. Då blev Paypalknappar som anmälan och betalning lösningen. Jag gav hennes Paypalcheck out en make-over med företagsfärgerna och loggan för att få igenkänning och skapa trygghet hos köpare. Ett eventuellt avbrott i check out leder kunden tillbaka till en dold sida på hemsidan som erbjuder manuell order istället.

Logo

Marie saknade en logo som kommunicerade känslan och budskapet i hennes varumärke och vi tog tillsammans fram en som hon tyckte om och som kunde tala till målgrupperna. 

Målgrupp & kommunikation

2be är ett företag med tjänster mot såväl privatpersoner som till företag och organisationer. Marie ville med hemsidan nå fler företag och offentliga organisationer så vi tonade ner layout och grafik från en mer färgglad till en mer ljus och stringent grafisk form anpassad till offentlig organisation/näringsliv. Loggor från några uppdragsgivare snurrar på förstasidan. En film som visar kärnan i stresshantering, andningen får inleda förstasidans kommunikation tillsammans med en aktuellt-spalt och nyhetsbrevsprenumeration. Karta och tydlig adress i sidfoten.

Före och efter VÅR makeover

Picture
Picture

Nå din målrupp med rätt kommunikation

Jag brukar tala om att kalibrera med sin målgrupp när jag pratar varumärke, marknadsföring eller webb. Det innebär kort uttryckt att du anpassar din kommunikation till deras. Vill du nå en offetlig aktör så kan det vara värt att se och låta lite mer offentlig i din kommunikaton. Vill du nå Konstvärden så skall du se ut lite som de gör e.t.c. Oavsett vilken målgrupp du har så är den första analysen av deras behov och kommunikation ett måste för att få till en egen effektiv kommunikation. Lyckas du här så kommer din satsningar att dra till sig din målgrupp om och om igen. Vill du ha min hjälp? 
till 2be

Bland mina uppdragsgivare hittar du

Tillväxtverket, Örebro läns museum, Konst i Örebro län, HAIR Kalmar, Campus Varberg, Åkerholmen, START Centrum i Örebro, Menta Fönster,  Borås Högskola, WIN Laholm, WIN Falkenberg, Mäjens Glass, Hönryds kvarn AB, Florista Design, Kompetensutveckling Varberg, Singel i Sverige, Länsstyrelsen i Västra Götaland, CRED, Varbergs  Stadsbibliotek, Grön affärsglädje, Farmhouse Soaps, Afternoon tea, Falkenbergs kommun, Grön hälsa & rehab, Svenska Kyrkan, Konst i Halland, Kreativa näringen i Sörmland, Grön Affärsglädje, Turistrådet Västsverige/Lokalproducerat i Västsverige, Arbetslivsresurs AR AB, Falkenbergs Sparbank, Näringslivet Falkenberg, Winnet Laholm m.fl. ​
  • start
  • OM
    • policys
  • WOW Faktor
  • Timbanken
    • digitalisering
    • storytelling
    • marknadsföring
  • Jobbexempel
  • www.onlineskola.com
  • Kontakt